Tuesday, October 20, 2009

Di Penghujung Syawal

Hari khamis mlm jumaat minggu yg lepas aku buat decision nak buat mkn2 tuk raya as anak2 dok meminta2 nak mengajak kwn2 sekolah masing2 nak beraya di rumah. So kira last minute lah trus husbn order makanan kat kantin proton tmpatnya bekerja yg dpt hanya mee rebus & nasi impit bsama kuah kacang utk 50 org makan. Kalau order lebih 50 org mungkin order tak diterima kerana ada bnyak function2 lain lagi.

Pagi esoknya hari jumaat aku pergi bekerja spt biasa tapi sbenarnya risau juga apa kan jadi jemputan mln nnti sbbnya tiada apa2 perancangan yg dpt ku buat. Akhirnya aku buat keputusan aku ni kena balik ke rumah cepat. Aku ajak kwn2 sepejabat, hanya department ku saja Ira, Kak Ani, Rita, Omar & Zarina. Sudah lama btul aku tak membuat majlis jamuan raya, rasanya hampir 5 tahun agaknya. Ni jelah yg dpt ku order.
Ptg tu Ira & family Anuar, Ajoi, A'in, yg sorang lagi lupa pulak namanya, smpai rumahku sekitar 6 ptg bsama Rita & Zarina. Tak sesat pun mereka, psl aku smpat sketch map tuk diaorang walaupun hari tu memang sgt2 sibuk di ofis. Smpai je di rumah, aku menjemput mereka makan apa2 je yg ada. Aku tak sempat nak masak2 hanya order je sbbnya hari tu aku sedang berpuasa sunat hari yg ke6. Sambil2 makan kami berborak2, ada saja nak diborakkan. Begitulah kami kat ofis ada masa masing2 byk keja, fokus semacam je tapi bila dah ptg2 masing2 mula menyembang yg bukan2 barulah terdengar jenaka2 kosong & gelak ketawa. Tapi yg sronoknya masa diaorang dtg ni aku suka tengok diaorang makan walaupun bukan aku yg masak. Tengok lah mereka makan ni....
Sampai ada yg kasi 'thumb-rise' katanya sedap tapi bagiku pedas sikit lah...
Dah habis makan baru lah berposing gambar....




Yg best nya dpt jugak tangkap gambar A'ain walaupun agak sukar nak snap photonya! Malu agaknya A'ain tu...

Dan sebelah mlm nya barulah jemputan kwn2 anak ku yg dtg. Jangka dlm 50 org tapi hampir 80 org jadinya. Wah tak sangka ya dlm tak planing2 tu ramai juga yg dtg. Siap pergi kedai lagi beli mee basah buat tambah mknan. Gambar2 kat bawah ni smua bukan aku yg snap sbbnya mlm tu aku sibuk melayan tetamu. Nampak ada gambar yg blur & goyang2 sikit.







Esoknya aku sambung mengemas2 sehingga ke petang langsung tak jadi pergi open house saudaraku di Ampang sbbnya mlm slepas magrib aku harus ke Seremban. Adikku nak bertunang hari Ahad tu pula, smua brg2 hantaran ada pd ku yg perlu ku touch-up2 brg2 hantarannya.








No comments:

Post a Comment

Nuffnangsb

Search This Blog